Ile kosztuje zakup roweru do Tour de France? Jakich komponentów potrzebują zawodowi kolarze? I jak Tour de France Team zarządza swoim budżetem? Przyjrzyjmy się strukturze wielokrotnego nagradzania w kolarstwie, która wpływa na cenę roweru.
Koszt roweru Tour de France
Profesjonalny kolarz Tour de France używa rowerów z najwyższej półki, które są dostępne w najlepszych sklepach kolarskich. Chociaż rowery te nie są tanie, są również bardzo skuteczne i wygodne. Oprócz wygody, rowery te są również niezwykle szybkie, co pozwala rowerzystom osiągać najwyższe prędkości i unikać niebezpiecznych sytuacji na drodze.
Tour de France to trzytygodniowy wyścig kolarski, w którym bierze udział 178 kolarzy rywalizujących w 22 profesjonalnych drużynach. Zespoły wydają do 20 milionów dolarów rocznie na kolarzy i sprzęt. Choć ta kwota może wydawać się wygórowana, w rzeczywistości koszt sprzętu kolarskiego może być astronomiczny. Nie chodzi tylko o rower, ale także o kaski, koszulki i inny sprzęt używany przez najlepszych zawodowych kolarzy.
Komponenty roweru są nie tylko drogie, ale także robią ogromną różnicę dla kolarza. Począwszy od ramy i widelca, rower ma wiele komponentów, w tym zestaw grupowy, koła, opony, elementy kokpitu i zestaw wykończeniowy. Sumując wszystkie te części można sobie wyobrazić, ile kosztuje rower profesjonalnego kolarza Tour de France. Różne rowery są przeznaczone do różnych terenów, a ten sam rower może być zbudowany inaczej dla każdej osoby.
Rower dla profesjonalnego kolarza to ważna inwestycja, z której należy korzystać ostrożnie. Rower, który może wytrzymać intensywny trening i intensywne wyścigi, wymaga wysokiej jakości komponentów. Tour de France to coroczny wyścig kolarski, który rozpoczyna się i kończy w Paryżu, a kończy w Marsylii. Trasa ma długość 142,3 mil, a po drodze znajduje się osiem przełęczy górskich. Wyścig wygrywają kolarze, którzy osiągają średnią prędkość ponad 40 mil na godzinę.
Podczas gdy każdy kolarz ma dwa rowery danego dnia, kluczowi kolarze mogą używać trzech lub więcej. Niektóre drużyny używają różnych rowerów na każdym etapie, np. roweru wspinaczkowego i aerodynamicznego. Dodatkowo, drużyny będą używać jednego lub dwóch rowerów do jazdy na czas dla każdego zawodnika. Oznacza to, że zespół może być zmuszony do zakupu 60 zestawów ram i ponad stu zestawów kół dla ośmiu kolarzy.
Komponenty roweru zawodowego kolarza
Rower zawodowego kolarza może nie wyglądać jak Twój, ale wiele komponentów jest takich samych. Rama jest głównym elementem roweru, a rowery zawodowców mają podobne komponenty. Koła i układ hamulcowy przenoszą energię z rowerzysty na asfalt.
Masa mięśniowa rowerzysty może wpływać na jego osiągi. Większa masa mięśniowa może pomóc w pokonaniu oporu na płaskich powierzchniach, ale może również zwiększyć powierzchnię czołową. Może to wpływać na osiągi, zwłaszcza przy niskich prędkościach. Z drugiej strony, rowerzyści o niskiej masie ciała prawdopodobnie odniosą większy sukces na etapach górskich i wzniesieniach.
Zarządzanie zespołem
Zespół kolarski jest kluczowym wyznacznikiem wyników kolarza. Sprawność fizjologiczna i zarządzanie zespołem są niezbędne dla profesjonalnych kolarzy. Na konkurencyjne wyniki zespołu wpływa dynamika interpersonalna wśród członków zespołu, a także strategiczne i globalne cechy sportu. Aby poprawić wyniki kolarza, ważne jest, aby skupić się na tych czterech wymiarach.
Zespoły kolarskie składają się zwykle z 20 kolarzy z liderem zespołu. Rolą lidera jest upewnienie się, że jego drużyna może wygrać ważny wyścig. Zazwyczaj zespół składa się z ośmiu zawodników krajowych i do 20 kolarzy zawodowych. Kierownictwo drużyny może również zdecydować o utworzeniu dziewięcioosobowej drużyny na dany wyścig. Kiedy drużyna wygrywa ważny wyścig, nagroda pieniężna jest dzielona między członków drużyny i personel.
Zespoły kolarskie stały się bardziej konkurencyjne, gdy sezon wyścigowy stał się dłuższy. Zmusiło to menedżerów drużyn do opracowania zespołu kolarzy, którzy odnosiliby sukcesy w szerszej gamie wyścigów. Od kolarzy oczekiwano osiągania wysokich wyników przez cały sezon startowy, a oczekiwania napędzały rozwój metod treningowych, sprzętu i zachowań wywrotowych.
Zawodowi kolarze są uzależnieni od sponsorów, aby utrzymać swój styl życia. Większość drużyn jest finansowana przez sponsorów. To daje im bodziec do promowania swoich sponsorów i osiągania dobrych wyników w wyścigach. Kontrakty tych kolarzy są zazwyczaj krótkoterminowe, wymagające od nich uczestnictwa w wyścigach jako część zespołu i osiągania dobrych wyników, aby zapewnić sobie sponsorów.
W świecie kolarstwa zawodowego Col de la Hourcere jest najbardziej elitarnym wyścigiem. Odbywa się we francuskich Pirenejach i bierze w nim udział 150 najlepszych kolarzy na świecie. Wyścig trwa trzy tygodnie i obejmuje 2 165 mil przez 8 przełęczy górskich. Wymaga to od elitarnego kolarza spędzenia w siodle 4800 minut i osiągnięcia prędkości do 63 MPH.
Struktura wielokrotnego nagradzania w kolarstwie
Struktura wielokrotnego nagradzania jest powszechną cechą profesjonalnego kolarstwa szosowego. Struktura ta ma wiele konsekwencji dla kolarzy. Może wpływać na ich działania i wybory, a także powodować zmowy i konflikty. Na przykład, kolarz może współpracować z kolegami z drużyny w zamian za pieniądze lub pomoc. Taka praktyka narusza domyślne założenie gry o sumie zerowej i może negatywnie wpłynąć na wynik wyścigu.
W wielu zawodach kolarskich nagrody pieniężne są głównym motywatorem decyzji o rywalizacji. Tradycyjnie, organizatorzy wyścigów przeznaczają znaczne sumy pieniędzy na nagrody dla najlepszych drużyn i zawodników indywidualnych. Stworzyło to system, który jest potężny w motywowaniu kolarzy, ale jest także wysoce biurokratyczny, niesprawiedliwy i nie zachęca do agresywnego ścigania się.
Badanie wyników elitarnego kolarstwa może zająć się tym problemem poprzez zbadanie czynników determinujących wyniki kolarzy. Cechy fizjologiczne i morfologiczne kolarzy, narodowość i skłonność do ryzyka to niektóre z czynników determinujących osiągi. Inne czynniki wpływające na wyniki to wiek, płeć i atrakcyjność fizyczna kolarza.
Wzrost konkurencji wśród kolarzy stworzył złożone środowisko dla tego sportu. Wydłużenie sezonu wyścigowego wymagało od menedżerów drużyn zbudowania składu utalentowanych kolarzy zdolnych do osiągania dobrych wyników w szerszym zakresie wyścigów. Te oczekiwania z kolei napędzały postęp technologiczny i treningowy oraz zachowania wywrotowe.
Pensja Marka Cavendisha
Nie jest tajemnicą, że pensja Marka Cavendisha jest związana z ceną roweru zawodowego kolarza. Jednak dokładne liczby nie są znane. Kolarz z Manx, który jeździ dla zespołu UCI WorldTeam Quick-Step Alpha Vinyl, jest dobrze znany ze swoich umiejętności sprinterskich. Niektórzy krytycy nazwali go największym sprinterem w historii kolarstwa i Tour de France. Niedawno podpisał roczne przedłużenie kontraktu z drużyną. Jego pensja nie została jeszcze ujawniona, ale można się spodziewać, że nastąpi to wkrótce.
Cavendish podczas Tour de France zarobił 80 240 euro. W tym 25 tysięcy euro za zdobycie zielonej koszulki. W skali roku daje to 3,4 mln euro. To ponad trzy razy więcej niż zarabia przeciętny zawodowy kolarz. Według książki “The Economics of Professional Road Cycling” pensja Cavendisha szacowana jest na około 2 400 000 euro.
Podobne tematy